google-site-verification: google86dc49fc76cfe84d.html
Home / e² Edutainment Methode / Implementatie van onze Edutainment Methode

Implementatie van onze Edutainment Methode

edutainment young engineers

We hebben veel succes in het intrigeren van een kind middels verhalen en experimenten, om zo interesse te krijgen voor wetenschap. Elke Young Engineers les begint met een theoretische uitleg en een experiment over een wetenschappelijke term (10-20 minuten).

Een voorbeeld van een experiment dat de middelpuntvliedende kracht en middelpuntzoekende kracht demonstreert, is het experiment met een frisbee en een bekertje water, waarbij kinderen het onmogelijke lijken te doen.

Bekijk het frisbee experiment: 

Het kind begrijpt dat er niet met het water geknoeid word omdat de middelpuntvliedende kracht het water tegen de bodem van het bekertje aandrukt. Het water breekt niet door de muur heen vanwege de middelpuntzoekende kracht. Na het experiment gaan de kinderen verder het de praktische fase, waarbij zij beginnen met het bouwen van een model dat het theoretische onderwerp dat ze zojuist hebben geleerd demonstreert. Elke les heeft een wetenschappelijk onderwerp en een model om het onderwerp te ondersteunen.

Hieronder is een voorbeeld van het Carousel LEGO® model, dat de kinderen bouwen na het Frisbee experiment en dat de wetenschappelijke principes nader verklaart.

Bekijk het carousel model in actie:

Nadat de kinderen hun model hebben afgemaakt, komen ze bij de Verbetering & Uitvinding Fase. Gedurende deze fase moet het kind een geavanceerde oplossing bedenken voor een YE probleem. Meestal illustreren de oplossingen nogmaals de wetenschappelijke problemen die in de les behandeld zijn. De les eindigt met de demontage van het model en het terugdoen van de onderdelen in de Young Engineers kit.

Bekijk een Statistisch Rapport over onze Edutainment Programma’s

Ontdek de Young Engineers Verrijkingsprogramma’s

Lees Verder – Waarom Wij? Omdat Het Werkt!