google-site-verification: google86dc49fc76cfe84d.html
Home / Verrijkingsprogramma’s / Robotica Verrijkingsprogramma

Robotica Verrijkingsprogramma

robotics-150x150
“Kinderspelletjes zijn veelzeggend;

Ze hebben een ongelofelijk belangrijke rol bij het vormen van het leven van het kind” 

 

– e² Young Engineers – 

Robotica & Software Engineering

Het Robotica & Software verrijkingsprogramma biedt theoretische kennis over software en mechanische bouwkunde, gecombineerd met wiskunde en natuurkunde. Het programma bevat echte praktische software ontwikkeling en maakt gebruik van de Young Engineers Edutainment benadering, die leren met spelen combineert.

Tijdens elke les bouwen de kinderen met behulp van LEGO® stenen en andere componenten een model, gerelateerd aan het onderwerp van de les. Elke groep ontvangt een unieke kit die speciaal voor dit doel is ontwikkeld, alsmede gereedschappen voor het maken van een programma interface, waaronder NXT Intelligent bricks, sensoren en servo motoren. Iedere les zal er een nieuw onderwerp behandeld worden dat de kinderen weer een stapje voorwaarts helpt bij het begrijpen en gebruiken van de wetenschappelijk-bouwkundige oplossing die tijdens de sessie aan bod komt.

Blijf op de hoogte

Het Robotics lesprogramma is nog niet actief maar willen we wel dit jaar gaan uitrollen. Vul het formulier in om op de hoogte gehouden te worden.

Leeftijd: 12 – 18 jaar   

Gemiddelde lesduur: 90 minuten

Young Engineers Robotica Verrijkingsprogramma

Het hoofddoel en achterliggende idee
  • Het onderzoeken van machines vanuit het perspectief van een echte ingenieur
  • OOP – Object Oriented Programming
  • Concentreren op mechanische software ontwikkeling in teamverband
  • Het onderzoeken van de programmatische mechanismen die nodig zijn om een machine te kunnen bedienen, met behulp van wiskunde en natuurkunde
  • Het vinden van oplossingen voor programmatische-mechanische optimalisatie problemen
 Onderwerpen

  • Software Engineering: Commands, Term Loops, planning methoden, dynamisch programmeren, toegepaste wiskunde, efficiëntie, interfacing
  • Machinebouw: Complexe rekenkunde, krachten en natuurkundewetten
Robotica Waarden

  • Ontwikkelen van de vaardigheid om procedureel logisch na te denken
  • Ontwikkelen van de vaardigheid om met storingen om kunnen te gaan
  • Ontwikkelen van wiskundig denken
  • Ontwikkelen van programmeervaardigheden
  • Ontwikkelen van motorische vaardigheden
  • Stimuleren van creatief denken
  • Ontwikkelen van analytische vaardigheden met betrekking tot het bouwkundig proces
  • Versterken van sociale vaardigheden, zelfvertrouwen en gevoel van bekwaamheid
Bouwen en onderzoeken

  • Robots die verschillende acties kunnen uitvoeren
  • Verschillende dieren
  • Pretpark attracties
  • Constructie uitrusting
  • Verschillende voertuigen
  • Andere spannende machines die de verbeelding van de kinderen zullen aanspreken